KOBİ Dönüşüm Platformu

SWOT ( GZFT ) Analizi

Firmamla ilgili SWOT ( GZFT ) Analizi yaparken hangi konularda düşünmeliyim, her biri için en az 3-4 kalem yazabileyim diyen KOBİ işletme sahipleri için paylaşmak istedim.

SWOT‘ta amaç;
* Tehdit kalemlerinde yazdıklarımızı mümkün mertebe zayıflatmak,
* Zayıf kalemleri Güçlendirmek ve
* Güçlü olduğumuz kalemlerdeki gücümüzü kullanarak Fırsatları yakalamak ve işimizi geliştirip, güçlendirmektir.

Güçlü Yönler ve Zayıf Yönler şirket içini, Fırsatlar ve Tehditler ise şirket dışını yansıtır.

SWOT analizinden sonra güçlü yönlerimizle fırsatları avlamak için stratejiler belirlemeliyiz.

Yani Ne Zaman? Nasıl? Ne ile ve Ne şekilde? Bu fırsatları işe/paraya çevirebileceğimizin üzerine çalışmalıyız.

Daha güçlü ve uzun ömürlü şirketlere sahip olmak için en az yılda 1 kez veya her 6 ayda 1 yani yılda 2 kez yapılmalıdır.

Ancak yaptığımı söyleyen bir yapım vardır. Ben yapıyorum, size de tavsiye ederim.

Tavsiye bizden, yapmak sizden.

Saygılarımla,
Sedat YAZICI
KobiPirin İş Geliştirme Hizmetleri, CEO
www.KobiPirin.com.tr

Menu