A Sınıfı (Premium) Müşterileri Çekmek İçin KobiPirin’den Yeni Bir Yöntem Önerisi
Sevgili KOBİ Patronu,
Bir BLOG yazımızla daha karşınızdayız. Tıpkı yazılımlarımızın odağı olan sizin ihtiyaçlarınız olduğu gibi. KobiPirin olarak yine sizi bayağı şaşırtacak önerilerimiz olacak. Bu yazı diğer yazılarımız gibi KOBİ (Mikro, Küçük ve Orta Boy) işletme sahipleri için yazılmıştır.
• Lütfen not alarak okuyunuz ve beğendiyseniz de sevdiğiniz bir başka patron arkadaşınızla paylaşınız. Böylece bilgi ve dostluk paylaşıldıkça genişler ve hep paylaşanı olumlu olarak besler. Veren el olmak en güzelidir ve her zaman sevilen, takdir edilen olursunuz.
• Pazarlama ve Satış ile ilgili olduğundan Genel Müdürler, GMY’ler ve pazarlamadan, satıştan sorumlu yöneticilerin de ilgisini çekecektir.
Önerilerden önce bir CHark gibi online ve mobil çalışan her yerden müşteri, pazarlama ve satışla ilgili tüm bilgilere her yerden ve her cihazla erişebilecek bir sisteminiz (CRM yazılımınız) var mı diye bir soruyla başlayalım. Sonra şu sorularla devam edelim:
• Müşterilerinizi A, B, C, D diye sınıflandırdınız mı?
• Müşterilerinizi AIDA Hunisine göre A, I, D, A diye sınıflandırdınız mı?
• Müşterilerinizi satınalma piramidine göre %3,%7,%30,%30,%30 diye sınıflandırdınız mı?
• Müşterilerinizi segmente ettiniz mi?
• Müşterilerinizi temas noktalarına göre sınıflandırdınız mı?
• Müşterilerinizi ilişki ve çalışma seviyenize göre sınıflandırdınız mı?
• … bir çok müşteri analizini CHark CRM yazılımı ile yönetebilirsiniz.
Peki, gelelim CRM’de A sınıfı olarak sınıflandırdığımız Premium diye de adlandırılan müşterileri nasıl çekeceğimizle ilgili önerimize:
• Sizi takdir etmeyen müşterilerle çalışmaktan bıktıysanız ve yorulduysanız, çözüm basittir.
• Fiyatlarınızı artırın.
• Fiyatlarınızı yükselttiğinizde, daha ciddi müşteriler çekeceksiniz.
• Size ve sunduklarınıza değer veren müşteriler olacak bu müşteriler.
• Ve hedeflerine ulaşmak için çalışmaya istekli müşteriler.
Eğer bu kadar basitse, neden şimdiden yapmıyorsunuz?
• Çünkü kendinizi;
• Nasıl konumlandıracağınızı ve
• Teklifinizi, değerinizi (USP) nasıl paketleyeceğinizi ve
• Yüksek fiyatları nasıl uygulayacağınızı bilmiyorsunuz değil mi?
• Aslında bu senin hatan değil, Sayın Patron.
• Çünkü gerçek şu ki, premium paket satmak bir sanattır.
Ama nasıl olduğunu öğrendikten sonra aslanın midesinden, hatta cehennemden dibinden desek yeridir, bin bir zorlukla müşterileri çekmeyi bırakacak ve size değerinizi ödemeye istekli müşterileri çekmeye başlayacaksınız. Sadece onlarla ilgilenmeye başlayacaksınız, onlar da sizinle.
Böylece hem daha fazla gelir elde edersiniz, hem de daha fazla kar elde edersiniz ve işiniz daha hızlı büyür.
• Müşterilerinizden düşük ücret almaya devam etmeniz ne kadara mal oluyor?
• Fiyatınızın 2x, 3x, 5x’e çıkmaması size ne kadara mal oluyor?
Bunları düşünün ve kolları sıvamaya başlayın. Takılırsanız www.KobiPirin.com.tr’den bize ulaşın:
• KobiPirin olarak size Teknoloji, Finans ve Danışmanlık desteği verebiliriz.
• İsterseniz Danışmanlık yanında Koçluk veya Mentorlük hizmeti de sunabiliriz.
• Bir kurumsal check-up analiz çalışması sonrası firmanıza özel kurumsal gelişim reçetesi sunabiliriz.
• Dilerseniz kişisel olarak da size özel işletme koçluğu ve patron mentorlüğü katkısı da sağlayabiliriz.
Yeter ki isteyin.
• İstemek başlamanın yarısıdır.
• Başlamak da bitirmenin yarısıdır.
Satışlarının artmasını, Nakit akışının hızlanmasını, A sınıfı müşterileri çekmeyi, Kontrollü ve aynı zamanda Dengeli bir karneye sahip olup, ciro ve karlılık olarak eş zamanlı büyümeyi isteyen tüm KOBİ Patronlarımızı www.KobiPirin.com.tr adresimize bekliyoruz.
SEDAT YAZICI
Bilgisayar Yük. Müh.
KobiPirin Kurucusu
Girişimci, Yazılımcı, Akademisyen, Danışman, Mentor