KOBİ Dönüşüm Platformu

Satışçılara Tavsiyeler


Satış 》Müşteri ile yapılan uzun yolculuktur.

Bu yolculukta, yol arkadaşınızla (müşterinizle) ilişkiniz ve kalitesi çok önemlidir. Bu ilişki dozunda tutulmalı, yani (CHark CRM gibi bir yazılımda kaydedilerek) iyi yönetilmesi sağlanmalıdır. Satışta takip (CRM diliyle fırsat, teklif, pipeline takibi, aktiviteler ve hatırlatmalar) çok önemlidir.

Satışçı (closer dediğimiz kişiler) içten yanmalı motor gibi motivasyonunu kaybetmemeli, düşürmemeli ve müşteriyi (veya adayını) motive edip pozitif enerjisini de karşısındakine yansıtmalı.

Umutsuzluk çözümsüzlüğün tetikleyicisidir.

Her zaman her şey istediğimiz gibi gitmeyebilir hayatta.

Umudunu Yitirmemek

Bazen umudunu sahada düşürürsün ve kaybettiğini sanırsın.

Ama umut öyle bir şey değil.
Yeniden istemelisin…
Satış profesyonellerinin hayalleri ise umutlarının tamamlayıcısıdır.

Yapılması Gereken?

Tek yapılması gereken, her gün, her saat ve her dakika gerekiyorsa kendini yenileyebilmektir.

Besleyerek güncellemelidir insan kendini. Kitapla, eğitimle, videoyla + bir de kuracağı sistemle!

Bu kolay bir süreç değil. Ama imkansız da değil.

Sahada ve müşteri görüşmesinde, eğer umudunu yitirirsen, aklına en son gerçekleştirdiğin en büyük hayalini getir derler.

Peki Nasıl?

Bir satış profesyoneli (closer) için satış sahası hayallerin umuda doğru yol aldığı tek yerdir.

Sahada müşterilerle olmayı daha çok severler.

Tavsiyeler Demiştiniz?

Sahada daha da iyi performans için; şu tarz kitaplar, eğitimler, videolar ve yazılımları tavsiye ederim:

  • -Temel Düzey Satış Eğitimi
  • -İleri Düzey Satış Eğitimi
  • -Beden Dili
  • -Etkin İletişim, Duygusal Zekâ
  • -Satış Kapama Teknikleri
  • -Satış Soruları Listesi
  • -Metin Yazarlığı (CopyWriting)
  • -CHark CRM Yazılımı
  • -PİR G-CRM Yazılımı

Faydalı olması dileklerimle,
SEDAT YAZICI
Bilgisayar Yük. Müh.
Girişimci, Yazılımcı, Akademisyen, Danışman

Menu